از کجا بفهمیم طلا اصل است یا قلابی؟ برای جواب این سوال چند روش وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید. در ادامه 6 روش توسط روزگارنو آورده شده است که به راحتی می توانید تشخیص دهید آیا طلای اصل دارید یا خیر، پس ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

1- تشخیص طلای اصل با آب

یک ظرف دارای عمق کافی انتخاب کنید و آن را با آب معمولی پر کنید و سپس طلای خود را داخل آن بندازید. اگر طلای شما خالص باشد به راحتی به کف ظرف خواهد رفت ولی طلای غیر اصل بخاطر ناخالصی یا بر روی آب شناور خواهد شد و یا به کندی به سمت کف ظرف خواهد رفت.

2- تشخیص طلای اصل با سرکه

طلای خود را بر روی یک سطح صاف قرار دهید و چند قطره سرکه بر روی آن بریزید و 15 دقیقه صبر کنید. اگر رنگ آن ثابت بماند طلا اصل درغیر اینصورت طلا قلابی یا دارای ناخالصی است.

3- رنگ رفتگی

بدنبال رنگ رفتگی در قسمت های مختلف طلای خود باشید(مخصوصا قسمت هایی که با بدن در تماس است)، اگر به رنگ تیره برخورد کردید بدانید که طلای شما اصل نیست.

4- رنگ پس دادن

اگر جواهرات شما مثل گواشواره یا حلقه بعد از استفاده در قسمت موردنظر ردی سیاه رنگ از خود برجای بگذارد نشان دهنده این است که طلا اصل نیست. زیرا طلای اصل هیچگونه رنگ پس دادنی ندارد.

5- استفاده از آهن ربا

طلا یا جواهرات خود را در مجاورت یک آهنربا قرار دهید، طلای اصل جذب آهنربا نمی شود زیرا طلا خاصیت مغناطیسی ندارد.

6- کشیدن بر روی سرامیک

طلا و جواهر خود را بر روی سرامیک بدون لعاب بکشید. اگر رد تیره رنگی بر روی سرامیک بجای بماند نشان دهنده آن است که طلا قلابی می باشد.

دسته بندی شده در: