طرز تهیه غذا 1403 برای اموزش آشپزی امروز با ما در طرز تهیه غذا های ایرانی همراه باشید .ته چین باقالی پلو یک غذای سنتی و خوشمزه ایرانی است.

 

این غذا با استفاده از برنج، باقالی، گوشت چرخ کرده و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود. برای تهیه این غذا، ابتدا برنج را با آب می‌پزیم و سپس باقالی را نیز می‌پزیم.

 

در میانه‌ی این دو مرحله، گوشت چرخ کرده را با روغن و پیاز تفت می‌دهیم و به آن ادویه‌های مختلفی مانند زردچوبه، زنجبیل، فلفل سیاه و نمک اضافه می‌کنیم.

 

سپس باقالی را به مواد تفت داده شده اضافه کرده و همه را با هم می‌پزیم. در نهایت، برنج را روی مواد تهیه شده می‌ریزیم و آن را به مدتی روی حرارت قرار می‌دهیم تا بوی خوشمزه‌ای بگیرد.

 

ته چین باقالی پلو را می‌توان با سالاد یا ماست سرو کرد.

 

طرز تهیه غذا 1403 + دستور پخت غذا 1403 + دستور غذا 1403,ناهار چی درست کنم

 

ته چین باقالی پلو یک غذای خوشمزه و محبوب در فرهنگ غذایی ایران است.

 

طرز تهیه ته چین باقالی پلو

برای تهیه ته چین باقالی پلو، ابتدا لازم است مواد زیر را آماده کنید:

– 2 پیمانه برنج بلند یا سنتی
– 1 پیمانه باقالی خام (خشک)
– 1 عدد پیاز متوسط، خرد شده
– 2 عدد سیر خرد شده
– 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون
– 1 قاشق غذا خوری زعفران آبکش شده
– نمک و فلفل به میزان لازم

 

حال به ترتیب زیر عمل کنید:

1. برنج را در آب خنک بریزید و به مدت یک ساعت خیس کنید. سپس آبکش کنید و آن را در قابلمه‌ای با آب جوش و نمک بپزید تا آماده شود. سپس آبکش کنید و آن را در قابلمه بازگذاشته و روی آن یک قاشق روغن زیتون بریزید و مخلوط کنید.

 

2. باقالی را در آب سرد بریزید و حدود 12 ساعت خیس کنید. سپس آبکش کنید و در قابلمه‌ای با آب جوش و نمک بپزید تا نیم پخته شود. سپس آبکش کنید و در کنار برنج قرار دهید.

 

3. پیاز و سیر را در روغن زیتون تفت دهید تا سبک شوند و رنگ بگیرند.

 

4. زعفران را در یک لیوان آب جوش حل کنید تا رنگ دهد.

 

5. حالا در قابلمه‌ای با سایز مناسب، لایه‌ای از برنج را بریزید و روی آن باقالی را قرار دهید. سپس لایه‌ای از برنج را دوباره بریزید و روی آن پیاز و سیر سرخ شده را بریزید. این عمل را تا تمام شدن مواد تکرار کنید.

 

6. روی قابلمه را با یک کاهوی تمیز بپوشانید و آن را با یک قاشق روغن زیتون و زعفران آبکش شده تزئین کنید.

 

7. قابلمه را در حدود 30-40 دقیقه با حرارت ملایم و روی حرارتی مختومه بپزید تا برنج و باقالی کاملا پخته شوند.

 

8. پیش از سرو، ته چین را به مدت 5-10 دقیقه در قابلمه بگذارید تا کاملا بخار بگیرد.

 

 

ته چین باقالی پلو آماده سرو است. می توانید آن را با مرغ یا گوشت قرمز سرو کنید.

می توانید برای سرو ته چین باقالی پلو از روش‌های زیر استفاده کنید:

– می توانید ته چین را به صورت کامل از قابلمه خارج کنید و در ظرف سرو قرار دهید. سپس با یک قاشق بزرگ ته چین را به صورت یک تکه بزرگ بردارید و روی برنج و باقالی سرو کنید. این روش برای سرو در جمع‌های بزرگ مناسب است.

 

– می توانید ته چین را در قابلمه سرو کنید. برای این کار، ته چین را به صورت کامل از قابلمه خارج کنید و روی ظرف سرو قرار دهید. سپس با استفاده از یک قاشق بزرگ، ته چین را به صورت یک تکه بزرگ بردارید و در قابلمه سرو کنید. در این روش، می توانید ته چین را به راحتی بین مهمانان تقسیم کنید.

 

– می توانید ته چین را در بشقاب‌های تک نفره سرو کنید. برای این کار، ته چین را به صورت کامل از قابلمه خارج کنید و در بشقاب‌های تک نفره قرار دهید. سپس با استفاده از یک قاشق بزرگ، ته چین را به صورت یک تکه بزرگ بردارید و روی برنج و باقالی در هر بشقاب سرو کنید.

 

همچنین، می توانید ته چین را با مرغ یا گوشت قرمز سرو کنید. برای این کار، می توانید مرغ یا گوشت قرمز را جداگانه در قابلمه پخته و روی ته چین سرو کنید یا آن را به صورت کناره‌ای در قابلمه همراه با ته چین سرو کنید.

 

با این روش‌ها، ته چین باقالی پلو آماده سرو است و می توانید این غذا را به همراه سالاد و مخلفات دیگر سرو کنید.

 

طرز تهیه ته چین مرغ

برای تهیه ته چین مرغ، مواد زیر را آماده کنید:

– 2 عدد سینه مرغ، خرد شده به قطعات کوچک
– 1 عدد پیاز متوسط، خرد شده
– 2 عدد سیر خرد شده
– 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون
– 2 قاشق غذا خوری سس سویا
– 2 قاشق غذا خوری سس چیلی
– 1 قاشق غذا خوری زردچوبه
– نمک و فلفل به میزان لازم
– آبلیمو یا آب نارنج یا آب لیموترش به میزان لازم

 

حال به ترتیب زیر عمل کنید:

1. در یک قابلمه، روغن زیتون را داغ کنید و پیاز و سیر را به همراه زردچوبه در آن تفت دهید تا سبک شوند و رنگ بگیرند.

 

2. قطعات مرغ را به آن اضافه کنید و به مدت 5-7 دقیقه تفت دهید تا رنگ بگیرند و سرخ شوند.

 

3. سس سویا و سس چیلی را به مرغ اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا مرغ کاملاً پوشیده شود.

 

4. نمک و فلفل را به میزان لازم اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا به طور یکنواخت ترکیب شوند.

 

5. آبلیمو یا آب نارنج یا آب لیموترش را به مرغ اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید تا مزه مرغ تازه شود و طعم مرغ بهتر بیاید. می توانید از آبلیمو، آب نارنج یا آب لیموترش استفاده کنید.

 

6. قابلمه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و مرغ را با حرارت ملایم تفت دهید تا کاملاً پخته شود. حدود 10-15 دقیقه تفت دادن مرغ کافی است. مطمئن شوید که مرغ کاملاً پخته شده و داخل آن صاف باشد.

 

7. ته چین مرغ آماده سرو است. می توانید آن را به همراه برنج، باقالی و سبزیجات سرو کنید. همچنین، می توانید از ته چین مرغ برای تهیه ساندویچ‌ها، تاکوها یا برای تزئین سالادها استفاده کنید.

 

برای سرو ته چین مرغ، می توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

– می توانید ته چین مرغ را به صورت کامل در قابلمه سرو کنید. برای این کار، ته چین مرغ را به صورت کامل از قابلمه خارج کنید و در ظرف سرو قرار دهید. سپس با استفاده از یک قاشق بزرگ، ته چین مرغ را به صورت یک تکه بزرگ بردارید و روی برنج و سبزیجات سرو کنید.

 

– می توانید ته چین مرغ را در بشقاب‌های تک نفره سرو کنید. برای این کار، ته چین مرغ را به صورت کامل از قابلمه خارج کنید و در بشقاب‌های تک نفره قرار دهید. سپس با استفاده از یک قاشق بزرگ، ته چین مرغ را به صورت یک تکه بزرگ بردارید و روی برنج و سبزیجات در هر بشقاب سرو کنید.

 

– می توانید ته چین مرغ را در ساندویچ سرو کنید. برای این کار، ته چین مرغ را به صورت کامل از قابلمه خارج کنید و بین دو تکه نان ساندویچ قرار دهید. می توانید نان ساندویچ را با سس مایونز، خیارشور و سبزیجات دلخواه تزئین کنید.

 

– می توانید ته چین مرغ را در تاکو سرو کنید. برای این کار، ته چین مرغ را به صورت کامل از قابلمه خارج کنید و در تاکو شلتوک قرار دهید. سپس ته چین مرغ را با سس گواکاموله، خیارشور، پیاز تازه و سبزیجات دلخواه تزئین کنید.

 

با این روش‌ها، ته چین مرغ آماده سرو است و می توانید این غذا را به همراه برنج، باقالی و سبزیجات سرو کنید. همچنین، می توانید از ته چین مرغ برای تهیه ساندویچ‌ها، تاکوها، برای تزئین سالادها یا به عنوان طبقه‌بندی در بوفه‌ها استفاده کنید.

 

طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان

برای تهیه ته چین مرغ و بادمجان، مواد زیر را به ترتیب زیر آماده کنید:

– یک عدد بادمجان متوسط
– یک عدد پیاز متوسط
– دو عدد فیله مرغ (حدود ۳۰۰ گرم)
– یک عدد فلفل دلمه‌ای قرمز
– چهار حبه سیر
– سه قاشق غذاخوری نمک
– سه قاشق غذاخوری روغن سبزیجات
– دو قاشق غذاخوری آبلیمو
– دو قاشق غذاخوری سس سویا
– دو قاشق غذاخوری رب گوجه

 

حال به تهیه غذا می‌پردازیم:

1. بادمجان را بشویید و اندازه‌ی یک انگشت به تکه‌های نازک برش دهید. سپس در ظرفی قرار داده و با اضافه کردن نمک، آن را ترکیب کنید. این کار باعث می‌شود تا آب بادمجان خارج شود و طعم تلخ آن کاهش یابد. بعد از حدود ۳۰ دقیقه، بادمجان را بشویید و خشک کنید.

 

2. پیاز را ریز خرد کرده و فیله مرغ را به تکه‌های کوچک برش دهید.

 

3. روغن را در یک قابلمه بزرگ بر روی حرارت متوسط گرم کنید. سپس پیاز را اضافه کرده و تا زمانی که نرم شود و رنگ طلایی بگیرد، آن را سرخ کنید. سپس فیله مرغ را اضافه کنید و تا زمانی که طرفین آن سفت شود، آن را سرخ کنید.

 

4. در همان قابلمه، فلفل دلمه‌ای خرد شده و سیر را اضافه کنید. آنها را تفت دهید تا بوی خوبی داشته باشند.

 

5. حالا بادمجان را به قابلمه اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید. سپس رب گوجه، سس سویا و آبلیمو را به قابلمه اضافه کنید و به مدت چند دقیقه بپزید تا غذا آماده شود.

6. غذا را با برنج سفید سرو کنید و لذت ببرید.

ته چین مرغ و بادمجان آماده است!

می‌توانید ته چین مرغ و بادمجان را با تزییناتی مانند آرد سرخ شده، خردل، ریحان تازه یا پیاز سرخ شده تزئین کنید. همچنین می‌توانید آن را با نان لواش یا نان تافتون سرو کنید.

 

همچنین، اگر دوست دارید طعم ته چین را تغییر دهید، می‌توانید از ادویه‌های دیگری مانند فلفل قرمز خرد شده، زنجبیل، خردل یا پودر چیلی استفاده کنید.

 

با این روش ساده و لذیذ، می‌توانید ته چین مرغ و بادمجان خوشمزه و شادابی تهیه کنید. امیدوارم که لذت ببرید!

 

طرز تهیه غذا

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

, ,